fredag 27 juni 2014

Ätstörning eller inte

Tänk att folk som man pratat med och gått förbi kan va så lika i maten. Det här med matmissbruk är tusan mig inget att leka med. Men är det verkligen så att vi ska behöva rätta oss efter allt eller inget?! Varför finns det ingen medelmåtta ?!
Jag har inte den heller, det som jag tycker är jobbigast är fester med alkohol. För jag vet om jag dricker så spårar det inte bara ur med drickandet utan också dagarna efter med godis, snabbmat och kanske ett par fingrar i halsen... Troligtvis. 

Är det då så viktigt att dricka alkohol ?! Varför vågar jag inte släppa det helt det här med socker när jag vet vad det gör med mig?! Jo för jag är rädd för att mista min riktiga vän godiset och maten som såklart förstår vad jag känner och tröstar mig.. 

Sen står jag där, hatar mig själv, gråter och svär. Jag slår mig själv, försöker svälta mig själv som alltid slutar med totalt frosseri och självömkan.. 

Bara på dessa 4 dagar utan godis,läsk,mjölkprodukter, utan alkohol och till och med utan mejerier så känner jag bara att jag mår bättre. 

Men jag ibland får jag känslan av att jag gör vänner besvikna om jag inte dricker, om jag inte äter med dom allt som helvetet erbjuder.. Förstår ni?! Förstår ninormalätare vad vi matmissbruket går igenom?!
Är ni redo att förstå och stötta oss i vårt matmissbruk och våra val?!
Matmissbruk/ätstörning /alkolist eller narkoman eller inte. Allas
val ska respekteras och inte göras narr av eller ratas.
Jag gillar dessa 4 dagar mer än vad jag gillar att supa mig full för att ha kul på en fest.


 

1 kommentar:

  1. Jag är redo att stötta även om jag inte förstår. Men jag kommer att förstå mer och mer tack vara din blogg. Jag tycker du är både stark och klok. Heja på Therese det här fixar du. Jag lovar att du kommer att ha så mycket roligare utan alkohol och vad bra du mår dagen efter. Styrke kramen.

    SvaraRadera