torsdag 11 september 2014

Nya vägar

Sitter på en parkbänk och har stannat upp. Jag vill nästan gråta av lycka. Här sitter jag, hörde vågorna klucka, solen skiner, maten ligger i korgen och jag ska bli mamma. Jag känner känslorna , glädjen och pirret . Jag är så lycklig. 
Jag bor så fint och älskar min sambo. Jag blir allt klokare hur jag vill ha min kost och vad som ska uteslutas som bedrövat mitt mående mest. Jag är säker nu på att mjöl och mejerier går bort . Höga kolhydrater till vardags går också bort. 
För för mig gäller det att ta en dag i taget och inte förbjuda allt. Då går det lättare  

Jag behöver inte lyra mig själv hela tiden och har hittat bra alternativ i kosten som ersätter mjölk och mjöl. Jag har ju kunskap och erfarenhet av vad som går bättre nu. 
Och just nu känns det inte så svårt att hoppa över créme fraicen till tacosen eller yoghurten till frukosten . För en smootie på kokosmjölk och frukt eller en krämig avokado till tacos är minst lika gott .
Jag gör det här för min skull och jag är inte redo all släppa taget om allt. Det har tagit ända tills nu att släppa taget om mjölk och mjöl , och att jag nu känner så här och är redo för det,  det är helt fantastiskt .

Läsk är inte ens gott men set är juice. Vad får jag ont i magen av och vad ställer mest begär? Jo läsk. Så va fasen ska jag ha det till? 
Chips, glass ,tårta eller majssnacks pch nötter?  Majssnacks såklart pch nötter . För det är godast och jag mår bäst på det!
Hör ni hur jag resonerar?! En helt ny värld öppnar sig och ikväll ska jag få smörja min mage :')

Saknar min gotjej 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar